Johdon strategisen viestinnän ja kriisiviestinnän valmennus kevät 2026

Ajankohta ja paikka

Alkaa
12.2.2026
Päättyy
14.4.2026
Tapahtumapaikka
Keskuskauppakamari
Alvar Aallon katu 5
00100 Helsinki

Ilmoittautuminen

Kauppakamareiden jäsenet - viestinnän ohjelma
2390,00 €
Normaalihinta - viestinnän ohjelma
2890,00 €

Viestintä on koko johdon asia ja sen strategisella toteutuksella vaikutetaan muun muassa tulokseen ja kasvuun

12.2.2026  I  12.3.2026 I  14.4.2026

Keskuskauppakamarin Johdon strategisen viestinnän ja kriisiviestinnän valmennuksessa saat käytännön ohjeita viestintäjohtamiseen niin arjessa kuin kriisitilanteissa. Saat myös neuvoja median kanssa toimimiseen ja pääset jakamaan ajatuksia ja kokemuksiasi. Valmennuksen tavoite on laajentaa ja kehittää yritysjohdon ymmärrystä viestinnästä osana yrityksen perustyötä. 

Strategisen viestinnän ja kriisiviestinnän valmennuksessa vahvistat osaamistasi:

  • viestinnällä johtamisessa ja muutosviestinnässä
  • tekoälyn hyödyntämisessä viestinnän kumppanina
  • vaikuttavan viestinnän rakentamisessa
  • kriisiin valmistautumisessa ja kriisin keskellä toimimisessa
  • median kanssa toimimisessa

Johdon valmennus koostuu kolmesta iltapäivän mittaisesta moduulista.

Lisäksi saat maksuttoman lipun Suureen Brändipäivään 2026. Edun arvo jopa 695 € + alv. 25,%.

Valmennuksessa käsitellään viestintää eri näkökulmista, kuullaan huippuasiantuntijoita ja keskustellaan vertaisverkoston kanssa.

 Lisäksi tarjoamme erilaisia oheisohjelmia ja verkostoitumismahdollisuuksia valmennuksen aikana. Seminaarit järjestetään hybridimallilla, voit osallistua paikan päällä tai etäyhteydellä. Valmennukseen otetaan 30 osallistujaa, paikat täytetään ilmoittautumisjärjestyksessä.

Valmennus on suunnattu yritysten johdolle, johtoryhmiin kuuluville ja tuleville johtoryhmäläisille sekä hallitusten jäsenille.

Moduuli I: Viestintä yrityksen strategian ytimessä
12.2.2026 kello 12.00 – 16.15
Keskuskauppakamari, Alvar Aallon katu 5, Helsinki

Moduulissa keskitytään strategiseen viestintään ja viestinnän merkitykseen erilaisissa johtamistilanteissa. Aihetta tarkastellaan kolmesta eri näkökulmasta ja mukana on myös yrityscase.

Teemoina:

  • Viestinnän merkitys muuttuvassa maailmassa ja erilaisissa johtamistilanteissa
  • Viestinnällä johtaminen ja muutosviestintä
  • Case

Puhumassa mm:

Viestintäjohtaja Päivyt Tallvist, Finnair

 

Moduuli II: Viestintä tekoälyn vai tekoäly viestinnän kumppanina?  
12.3.2025 kello 12.00 – 16.00
Keskuskauppakamari, Alvar Aallon katu 5, Helsinki

Moduulissa käydään läpi tekoälyn merkitystä yritysten viestinnässä. Kuinka tekoäly muuttaa viestinnän suunnittelua, toimintaa ja työkaluja? Mitä hyötyjä ja riskejä tekoälyn käyttöön liittyy?

Teemoina:

  • Johtajan oma ääni ja viestintä
  • Tekoäly viestinnässä
  • Case

Puhumassa mm:

Johtaja, markkinointi viestintä ja vastuullisuus Päivi Anttikoski, SOK

Antti Mustakallio, Retoriikan kesäkoulu Oy

 

Moduuli III: Kun kaikki menee pieleen – kriisiviestintävalmius pitää yrityksen pinnalla
8.5.2025 kello 12.00 – 16.00
Keskuskauppakamari, Alvar Aallon katu 5, Helsinki

Kun kaikki menee pieleen, kriisiviestintävalmius vähentää tuhoja. Valmennuksessa keskitytään siihen, kuinka yritys voi valmistautua kriisiin, mitä kriisin keskellä pitää tehdä ja millaiset jälkityöt ovat tarpeen. Pääset kriisiviestinnän simulaatiossa keskustelemaan oman yrityksesi kriisiviestinnän valmiuksista ja toimintatavoista. Lisäksi kuulet myös median näkökulman yritysten kriiseihin ja niistä selviytymiseen.

Teemoina: 

  • Kuinka kriisiin voi valmistautua ja miten kriisin keskellä pitää toimia
  • Median näkökulma
  • Kriisiviestinnän simulaatio.

Hallituksen puheejohtaja, Heini Pirttijärvi

CEO & founder, Mari Haavisto, Sus+Com Agency

Osallistumismaksut: Kauppakamareiden jäsenyritysten osallistujille 2390 € + alv. 25,5 %, normaalihinta 2890 € + alv. 25,5 %. Teemme mielellämme pakettitarjouksen, mikäli yrityksestäsi tulee useampia osallistujia valmennukseen. 

Lisäksi valmennukseen sisältyy:

  • Teams-ennakkotapaaminen 
  • Osallistuminen Keskuskauppakamarin tilaisuuteen Suuri Brändipäivä 2026.

Maksu- ja peruutusehdot: Laskutamme valmennuksen osallistumismaksun valmennuksen alkaessa. Kuluton peruutus on mahdollinen viimeistään 7 vuorokautta ennen valmennuksen ensimmäistä seminaaria. Myöhäisemmästä peruutuksesta veloitetaan 50 % osallistumismaksusta. Paikan voi tarvittaessa siirtää toiselle osallistujalle. 

Seuraamme tapahtumiemme hiilijalanjälkeä:
Olemme sitoutuneet vähentämään toimintamme ilmastovaikutuksia. Seuraamme tapahtumiemme hiilijalanjälkeä osana päästölaskentaa. Tämän vuoksi kysymme sinulta ilmoittautumisen yhteydessä, kuinka saavut tapahtumaan. Autathan meitä tekemään hiilijalanjäljestä mahdollisimman pienen käyttämällä mahdollisuuksien mukaan julkisia liikennevälineitä. Tilaisuuksiemme tarjoilussa suosimme kala-kasvisruokaa.

Strateginen viestintä auttaa yritystä tavoitteissaan

Kysy ryhmäalennuksestamme!

Ryhmänä osallistuminen kannattaa, sillä tarjoamme alennuksen jo kahdesta saman yrityksen osallistujasta.

Olethan yhteydessä sales@chamber.fi.

 

 

Edellinen valmennus sai osallistujilta loistavan yleisarvosanan 4,5/5. 


Palautteita valmennukseen osallistuneilta: 


”Ohjelma on hyvin organisoitu ja toteutettu”
”Yritysesitys kriisiviestinnästä oli erinomainen esimerkki kriisitilanteeseen valmistautumisesta.”
”Hyvää faktaa ja käytännön esimerkkejä.”

Lue Keskuskauppakamarin viestintä- ja yhteiskuntasuhdejohtajan Pauliina Pulkkisen blogi ”Viestintä on koko johdon asia” tästä.

Tutustu myös muihin Keskuskauppakamarin Johdon valmennuksiin täällä

 

Kategoriat:Yritysjohdonohjelmat, Johtaminen, ViestintäMarkkinointijaBrändi