Haku mentorointiohjelmaan on nyt käynnissä

Keskuskauppakamari järjestää viidennen naisjohtajien mentorointiohjelmansa 2020 – 2021. Ohjelman tavoitteena on vauhdittaa osaavien naisten etenemistä yhtiöiden liiketoiminnan johtotehtäviin ja hallituksiin. Ohjelma on suunnattu etenkin keskijohdossa toimiville naisjohtajille, jotka haluavat kehittää osaamistaan, pohtia uravaihtoehtojaan ja verkostoitua.

Haku seuraavaan ohjelmaan on nyt käynnissä. Lue lisää ja lähetä hakemuksesi 30.9. mennessä. Valitsemme ohjelmaan noin 40 osallistujaa hakemusten perusteella. Ilmoitamme valinnoista marraskuun 2019 aikana.

Ohjelman aikana mentorit ja mentoroitavat tapaavat toisiaan noin kahdeksan viikon välein. Ohjelma koostuu mentorointiparien tapaamisten lisäksi neljästä seminaarista, joissa paneudutaan muun muassa uratavoitteisiin, henkilökohtaiseen kehittymiseen, vaikuttamiseen ja viestintään. Lisäksi ohjelma tarjoaa sparrausta hallitustyöskentelyyn niille aktoreille, jotka ovat jo hallitustyössä mukana tai ovat aloittamassa sitä.

Verkostoituminen aktorien kesken on merkittävä osa ohjelman kokonaisuutta. Osallistujia kannustetaan aktiivisuuteen yritysvierailujen ja verkostoitumistilaisuuksien järjestämisessä sekä ajatusten jakamisessa keskusteluryhmässä.

”Keskuskauppakamarin Naisjohtajaohjelman alkuperäisenä tavoitteena on ollut, että yritykset saavat parhaat mahdolliset henkilöt johtoonsa. On ollutkin huikea nähdä vuosien varrella, miten mentorointiohjelmaan osallistuneet ovat kehittyneet ja edenneet urallaan. Lisäksi ohjelman ympärille rakentunut verkosto ja moninaiset ystävyyssuhteet ovat tarjonneet monille apua ja iloa, niin ammatillisesti kuin muutenkin elämässä”, kertoo Anne Horttanainen, joka yhdessä Mari Hakkaraisen kanssa vastaa ohjelman toteutuksesta.

Mentorointiohjelman hinta on 3.790 € sis. alv. 24 % (3.056 € alv. 0 %). Kauppakamarien jäsenyritysten osallistujille 3.450 € sis. alv. 24 % (2.782 € alv. 0 %).

Lisätietoja:

Keskuskauppakamarin varatoimitusjohtaja Anne Horttanainen