Keskuskauppakamarille uudet verkkosivut ja uusi ilme

Keskuskauppakamarin ilme on uudistunut uusien verkkosivujen julkaisemisen myötä. Logo säilyy, mutta ilmettä on raikastettu ja monipuolistettu. Verkkosivut ovat käyttäjälähtöiset ja entistä monipuolisemmat.

”Keskuskauppakamari tekee paljon; vaikuttamisen lisäksi meillä on lakisääteisiä tehtäviä ja yritysten itsesäätelyyn liittyviä palveluja.  Halusimme uusista verkkosivuista helppokäyttöiset ja monipuoliset, jotta verkkosivuillamme kävijät, kuten yritykset, media ja päättäjät, löytävät etsimänsä tiedon helposti”, sanoo Keskuskauppakamarin viestintä- ja yhteistyöjohtaja Pauliina Pulkkinen.

”Uudistus tehtiin perinteitä kunnioittaen, uutta designia ja raikkaita värejä mukaan tuoden. Pääelementit syntyivät perinteikkäästä rataskuviostamme, joka modernisoitiin uusiksi elementeiksi”, Pulkkinen sanoo.

Uudistuksen myötä muun muassa ansiomerkkien hakuprosessi muotoiltiin asiakasystävällisemmäksi ja sivuista tehtiin EU-direktiivin mukaisesti saavutettavat.

Uusi ilme näkyy verkkosivuilla, julkaisuissa, esitysmateriaaleissa ja tapahtumissa.

”Vastuullisena toimijana hyödynnämme kaiken vanhalla ilmeellä teetetyn tuotteiston. Ei ole kestävää heittää kelvollista tavaraa menemään. Sitä mukaa kun on tarve tilata uutta, tilaamme sen uudella ilmeellä”, Pulkkinen sanoo.

Ilme- ja verkkosivu-uudistuksen toteutti helsinkiläinen suunnittelutoimisto redandblue.

”Pidimme heidän tavastaan nähdä yli satavuotias Keskuskauppakamari uusin silmin. Verkkosivut olivat iso ponnistus molemmille ja opimme matkan varrella paljon. Olemme todella tyytyväisiä lopputulokseen”, Pulkkinen sanoo.

”Meille oli ilo ja kunnia päästä mukaan uudistamaan Keskuskauppakamarin ilmettä ja verkkopalvelua. Projekti oli meille ihanteellinen, koska pääsimme mukaan uudistamaan organisaation verkkopalvelua kokonaisvaltaisesti”, sanoo redandbluen strategi Petteri Laamo.

Keskuskauppakamarin uusiin verkkosivuihin ja uuteen ilmeeseen voit tutustua osoitteessa kauppakamari.fi

Pauliina Pulkkinen

Viestintä- ja yhteistyöjohtaja