@romakka -podcast: Suomen julkinen talous on kestämättömällä tiellä

romakka

Keskuskauppakamarin @romakka -podcastin uusimmassa jaksossa keskustellaan Suomen taloudesta ja eläkejärjestelmästä. Keskuskauppakamarin toimitusjohtaja Juho Romakkaniemen kanssa teemaan tarttuu entinen kansanedustaja ja ministeri, nykyinen Työeläkevakuuttajat Telan toimitusjohtaja Suvi-Anne Siimes.

Paljon puhuttu julkisen talouden kestävyysvaje on nostanut tarkasteluun myös työeläkejärjestelmän kestävyyden. Mitä eläkejärjestelmälle tapahtuu, jos samanaikaisesti sekä työmarkkinoilla että sijoitusmarkkinoilla menee useamman vuoden surkeasti?

Siimes seisoo työnsä puolesta eläkejärjestelmän takana, mutta tekeekö hän sen myös ekonomistina? Studiossa innostutaan pohtimaan myös koronakriisin vaikutuksia perustuslain tulkintaan.

@romakka on Keskuskauppakamarin uusi podcast, joka yhdistää The Economistin maailmankuvan savolais-brysseliläiseen suorapuheisuuteen. Romakkaniemen vetämä podcast pystyttää tienviittoja 2020-luvun Suomelle.

Jaksot julkaistaan kerran viikossa lauantaisin. Ohjelman voi kuunnella Spotifysta, Applelta ja osoitteesta www.kauppakamari.fi/podcastit.

Pauliina Pulkkinen

Viestintä- ja yhteistyöjohtaja