Marina Vahtolalle myönnettiin rautainen ansiomerkki uraauurtavasta bränditietoisuuden levittämisestä

Palvelujohtaja Mari Hakkarainen on kiinnittänyt ansiomerkin Marina Vahtolan rintaan ja onnittelee Vahtolaa.
Hallitusammattilainen Marina Vahtolalle myönnettiin rautainen ansiomerkki Suuressa brändipäivässä. Kuva: Elmo Eklund

Keskuskauppakamari on myöntänyt kokeneelle brändinrakentajalle ja hallitusammattilaiselle Marina Vahtolalle Keskuskauppakamarin rautaisen ansiomerkin pitkästä ja merkittävästä urasta elinkeinoelämässä. Ansiomerkki luovutettiin Keskuskauppakamarin Suuri brändipäivä -tilaisuudessa 7.4.2022.

Marina Vahtola toimii Suomessa ja Ruotsissa noin kymmenessä hallituksessa, joista seitsemässä puheenjohtajana. Viimeisin nimitys on ruotsalaisen MIAB Groupin hallituksen puheenjohtajan paikka alkuvuodesta 2022. Vahtolalla on laaja kokemus sekä kotimaisista että kansainvälisistä pörssiyhtiöistä niin toimitusjohtajana kuin hallituksen jäsenenä. Vahtola kutsuttiin Aalto-yliopiston kauppakorkeakoulun ensimmäiseen Executive in Residence -tehtävään viisivuotiskaudeksi vuonna 2013. Hän on myös kirjoittanut brändeistä kirjan, joka on nimeltään Intohimona brändit.

Ansiomerkin Vahtolalle luovutti tilaisuudessa Keskuskauppakamarin toimitusjohtaja Juho Romakkaniemi.

”Marina Vahtola on suomalaisen brändin uranuurtaja ja brändin merkityksen korostaja. On mahtavaa huomata, että viestiä on yrityksissä kuultu. Marinan työllä on ollut tärkeä rooli brändin arvon kasvattamisessa yritysten arvostuksessa vuosien varrella”, toteaa Romakkaniemi.

Vahtola kertoo arvostavansa tunnustusta paljon ja olevansa iloinen siitä, että Keskuskauppakamari on lähtenyt mukaan brändityöhön.

”Olen työskennellyt lähes koko työurani isoissa kansainvälisissä yrityksissä ja huomannut, että työskentely brändin eteen on luonnollista Suomen rajojen ulkopuolella. Kun aloitin hallitusammattilaisena, otin missiokseni lähteä nostamaan brändin merkityksen ymmärrystä Suomessa sekä auttamaan suomalaisia yrityksiä rakentamaan yrityksestä menestyvä brändi”, kertoo Vahtola työstään bränditietoisuuden edistämiseksi.

”Pyyntöjä tulee yrityksiltä yhä enemmän neuvonantajana toimimisesta, mikä on positiivinen merkki siitä, että brändin strateginen merkitys ydinliiketoiminnalle on leviämässä yritysten keskuudessa. Rohkaisen yrityksiä hyödyntämään myös ulkopuolisia asiantuntijoita tarvittaessa”, kertoo Vahtola.

Keskuskauppakamarin rautainen ansiomerkki myönnetään erityisen merkittävästä teosta yrityksen tai elinkeinoelämän hyväksi. Merkin ainutlaatuisuuden vuoksi merkki voidaan myöntää samalle henkilölle vain kertaalleen. Lue lisää ansiomerkeistä osoitteessa https://ansiomerkit.fi.