Tärkeintä on tunnustuksen antaminen ja huomiointi – Ansiomerkin voi luovuttaa monin tavoin

Palkitseeko yrityksesi henkilöstöä vuoden päättyessä? Keskuskauppakamarin ansiomerkki on kiitos hyvästä työstä tai pitkästä työurasta. Hakemalla ansiomerkin voit kiittää ja huomioida työntekijää erityisellä tavalla.

Monet yritykset palkitsevat työntekijöitä perinteisesti yrityksen joulujuhlan yhteydessä. Merkin luovutuksen voi järjestää myös muuten, jos tilaisuuksia ei koronavirustilanteen vuoksi järjestetä tai halutaan muistaa työntekijää omassa työympäristössä.

Ansiomerkin voi luovuttaa työn äärellä, yhteisessä kahvihetkessä, osana kokousta tai vaikka etäyhteyksin. Aivan arkisessakin palaverissa voi nostaa esille, että työntekijälle on haettu Keskuskauppakamarin ansiomerkkiä. Tärkeintä on tunnustuksen antaminen, kiittäminen ja huomiointi.

Jos ansiomerkki on mahdollista luovuttaa henkilökohtaisesti, voidaan luovutustilaisuus videoida tai lähettää etäyhteydellä koko työyhteisön katsottavaksi, jotta kaikki pääsevät osaksi hienoa hetkeä.

Jos ansiomerkin henkilökohtainen luovutus ei ole mahdollista ja kaikki osallistuvat hetkeen etäyhteyksin, voi merkin antaja pitää puheen ja samalla esitellä ansiomerkin. Merkin saajalle voi toimittaa merkin ja esimerkiksi kukkalähetyksen kotiin.

Miten teidän yrityksenne toteuttaa ansiomerkin luovutuksen poikkeusaikoina? Jaamme mielellämme uutisia ansiomerkkien luovutushetkistä. Autamme myös ideoimaan ansiomerkkien luovutuksen toteutustapaa kanssasi. Otathan rohkeasti asiakaspalveluumme yhteyttä.

Ansiomerkillä voi kiittää pitkästä työurasta tai hyvistä työsuorituksista

Keskuskauppakamarin ansiomerkki on liike-elämän tunnustus ja yli 90-vuotinen perinne pitkästä työurasta tai hyvistä työsuorituksista palkitsemiseen.

Keskuskauppakamarin vuosimerkki on eniten haettu ja monille tutuin palkitsemisen tapa. Vuosimerkillä voi palkita vähintään 10 vuotta jatkuneesta työurasta saman työnantajan palveluksessa. Elämäntyömerkillä voi kunnioittaa vähintään 20 vuotta jatkunutta työuraa, joka on kertynyt useamman eri työnantajan palveluksessa. Rautaista ansiomerkkiä myönnetään erityisen merkittävistä teoista yrityksen hyväksi, tämän merkin erityispiirteiden takia hakemuksessa kysytään yksilöidyt perusteet.

Vuoden työntekijä -ansiomerkki on tapa palkita hyvistä työsuorituksista, kuten esimerkiksi projektin onnistuneesta läpiviennistä, loistavasta asiakaspalvelusta tai hyvästä myyntituloksesta. Monessa yrityksessä on pandemia-aikana vaadittu erityistä venymistä, joista palkitseminen elinkeinoelämän tunnustuksella on paikallaan. Vuoden työntekijä -ansiomerkillä palkitut saavat tunnustuksesta perinteisen ansiomerkin lisäksi digitaalisen Linkedin-badgen.

Kaikki Keskuskauppakamarin myöntämät ansiomerkit myöntämisperusteineen on esitelty verkkopalvelussa ansiomerkit.fi.

Huomioi työntekijää erityisellä tavalla – hae ansiomerkkiä!