Geopoliittiset riskit kasvavat – Miten yritys voi varautua?

Ajankohta ja paikka

Alkaa
13.4.2022
Päättyy
13.4.2022
Tapahtumapaikka
Keskuskauppakamari, verkkotapahtuma
Suomi

pakoteinfo-somekorttipohja-13.4.2022.png (949 KB)

Maailma elää sekavaa aikaa, jossa yritysten toimintaympäristö muuttuu nopeasti ja geopoliittiset riskit ovat kasvussa. Venäjän hyökkäyssodan vaikutukset tuntuvat lähes kaikkialla maailmassa. Yrityksiltä vaaditaan valppautta ja kykyä ennakoida muutosta sekä sen tuomia riskejä.

Kiina kääntyy entistä enemmän sisäänpäin ja läntisten yritysten toimintaa rajoitetaan. Kiina veljeilee Venäjän kanssa. Intia ei ole tuominnut Venäjän hyökkäyssotaa Ukrainassa ja istuu strategisesti aidalla. Minne epävarmat pelurit, kuten Kiina ja Intia ovat matkalla?

Ovatko blokit vahvistumassa tai muotoutumassa uudelleen? Mitä tapahtuu globaaleille arvoketjuille? Mitä muutos merkitsee yrityksille? Miten yritykset voivat varautua?

Tervetuloa Keskuskauppakamarin järjestämään verkkotapahtumaan, jossa avataan keskustelua globaaleista riskeistä, joista yritysten on oltava tietoisia käydessään kauppaa maailmalla.

Keskiviikkona 13.4.2022 klo 8.00 – 9.30

Ohjelma:

8.00 – 8.05 Avaus
kansainvälisten asioiden johtaja Lenita Toivakka, Keskuskauppakamari

8.05 – 8.25 Venäjän hyökkäys Ukrainaan ja maailmantalouden geopoliittiset riskit
kansainvälisen liiketoiminnan professori Kari Liuhto, Turun Yliopisto

8.30 – 8.45 Intian reaktiot geopoliittisiin muutoksiin
suurlähettiläs Ritva Koukku-Ronde, Suomen Intian suurlähetystö

8.50 – 9.25 Paneeli: Jännitteet kasvavat, toimintaympäristö muuttuu, miten yritys voi varautua?

Keskustelemassa:
toimitusjohtaja Jan Feller, Saksalais-suomalainen Kauppakamari
kansainvälisen liiketoiminnan professori Kari Liuhto, Turun Yliopisto
Kansainvälisen kauppakamarin ICC:n steering-ryhmän puheenjohtaja ja Vice President, Trade and Finance Matti Malminen, Konecranes
alivaltiosihteeri Nina Vaskunlahti, Ulkoministeriö

9.25 – 9.30 Yhteenveto
kansainvälisten asioiden johtaja Lenita Toivakka, Keskuskauppakamari

Verkkotapahtuma on maksuton, mutta edellyttää ennakkoilmoittautumista.

Lämpimästi tervetuloa!

YHTEISTYÖSSÄ: