Suuri brändipäivä 2022

Ajankohta ja paikka

Alkaa
7.4.2022
Päättyy
7.4.2022
Tapahtumapaikka
Scandic Grand Central + livestream
Vilhonkatu 13
00100 Helsinki

Coca-Cola teki joulupukin asusta punaisen ja Steve Jobs teki omenasta maailman myydyimmän puhelimen. Näiden brändien arvo on miljardeja euroja. Mistä sinun yrityksesi tunnetaan?

 

Vahva brändi on yrityksen menestyksen ydin. Sen avulla luodaan kilpailuetua ja asema markkinoilla. Brändi auttaa pysymään kuluttajien mielissä. Kaikki menestyvät yritykset Suomessa ja maailmalla investoivat brändiinsä suojauksen ja markkinoinnin avulla.
Keskuskauppakamarin Suuri brändipäivä kokoaa yhteen brändi-, markkinointi- ja IPR-ammattilaiset. Päivän tarkoituksena on kasvattaa tietoisuutta brändin suojaamisen tärkeydestä ja merkityksestä yrityksen menestyksen kivijalkana. Päivän huipennuksena palkitaan Vuoden brändi 2022.

Etäosallistujille lähetetään tilaisuuden osallistumislinkki viimeistään päivää ennen tilaisuutta.

vuoden-brandi-2022.png (8 KB)

Tapahtuma on suunnattu hallitusammattilaisille, yritysjohdolle, markkinoinnin ammattilaisille, konsulteille, mainos-, media- ja viestintätoimistojen edustajille, vaikuttajille ja vaikuttajatoimistojen edustajille, brändijohtajille ja brändivastaaville, managereille, sijoittajille, lakiasiainjohtajille, lakimiehille, asiamiehille ja muille IPR-osaajille sekä muille markkinoinnin parissa toimiville.

 

 

sbp2022-puhuja2.jpg (34 KB)

Marco
Mäkinen

sbp2022-puhuja3.jpg (32 KB)

Arttu
Salovaara

sbp2022-puhuja4.jpg (25 KB)

 Markku
Tuominen

sbp2022-puhuja5.jpg (22 KB)

Leo-Pekka
Tähti

sbp2022-puhuja6.jpg (16 KB)

Katriina
Virtanen

 

OHJELMA

Tilaisuuden vetäjänä toimii lakimies Minna Aalto-Setälä Keskuskauppakamarista.

11.30–12.25 Lounas ja verkostoitumista

12.30 Tilaisuuden avaus
Minna Aalto-Setälä, lakimies, Keskuskauppakamari

Äkillisen esteen vuoksi Femke van Horenin esiintyminen peruuntunut.

12.35 Miten brändi saadaan breikkaamaan kansainvälisesti?
Peter Vesterbacka, hallituksen puheenjohtaja, FinEstBay Area Development

13.15 Tuotesuojaus ja vastuullisuus vahvan brändin kivijalkana
Johanna Hamro-Drotz, toimitusjohtaja, Sinituote Oy

13.30 Elintarvikebrändi maailmanmarkkinoilla – haasteita ja ratkaisun avaimia
Sari Koivulehto-Mäkitalo, johtaja, lakiasiat ja vastuullisuus, Raisio Oyj

13.50 Bränditarina – Vuoden brändi -kilpailun osallistuja

14.00–14.30 Tauko

14.30 Näin rakennetaan huippu-urheilun henkilöbrändi
– Toimivan henkilöbrändin menestystekijät
– Voiko riskejä hallita, kun kysymys on urheilusta?
Leo-Pekka Tähti, yrittäjä, huippu-urheilija

14.45 Brändin rakentaminen ja ohjaaminen
– Miksi panostaa brändiin?
– Brändi yrityksen ytimessä vauhdittamassa kasvua ja ohjaamassa kaikkea tekemistä
– Brändin kirkastamisen ja luomisen prosessi
Arttu Salovaara, CEO, Founder, BOND

15.15 Onnistunut brändin uudistaminen
– Mitä brändin uudistamisen prosessiin kuuluu?
– Miten jalkauttaa ja hallita brändiä muuttuvassa ympäristössä?
Katriina Virtanen, toimitusjohtaja, Voglia Oy

15.30 Brändin oikeudellisen suojaamisen vaikutus brändin arvoon
– Brändiä suojaavat immateriaalioikeudet
– Oikeudellinen suoja osana brändin arvoa
– Oikeudellisen suojan mittaaminen
– Brändin arvon kasvattaminen
Markku Tuominen, Partner, Roschier

16.00 Bränditarina – Vuoden brändi -kilpailun osallistuja

16.10–16.20 Tauko

16.20 Bränditarina – Vuoden brändi -kilpailun osallistuja

16.30 Faktoja ja tarinoita. Miten erottua kun kaikki julistautuvat vastuullisiksi.
Marco Mäkinen, VP Strategy, TBWA

17.00 Vuoden brändi -kilpailun voittajan palkitseminen ja kilpailuraadin puheenjohtajan Marina Vahtolan perustelut
Palkitsemisessa mukana toimitusjohtaja Merja Ylä-Anttila, Yle ja toimitusjohtaja Juho Romakkaniemi, Keskuskauppakamari.

Cocktails noin klo 17.15 alkaen

Pidätämme oikeuden muutoksiin.

Tarjoamme päivään myös erikokoisia osallistumispaketteja. Valitse valmiista paketeista tai pyydä tarjous: anne.pakkanen@chamber.fi.

Voit osallistua tapahtumaan joko paikan päällä Scandic Grand Centralissa tai etäyhteyden välityksellä.


Kumppaniksi tapahtumaan

Oletko kiinnostunut kumppanuudesta tapahtumassa? Tapahtuman kumppanina saat näkyvyyttä, tavoitat kohderyhmän ja pääset osaksi tapahtumaa. Ota yhteyttä avainasiakaspäällikkö Tomi Mäkiseen tomi.makinen@chamber.fi tai tapahtumatuottaja Anne Pakkaseen anne.pakkanen@chamber.fi, räätälöidään kumppanuus teidän tarpeisiinne sopivaksi.

 

YHTEISTYÖSSÄ

ipr-university-center-logo-cmyk-1.jpg (1.12 MB) marketing-finland.png (173 KB) prh_pysty_fin_rgb.jpg (78 KB)

 

roschier_logo_rgb_300.jpg (100 KB) sty_yhdistyksen_nimi_fi_liehu_rgb_72dpi.jpg (254 KB)

 

Keskuskauppakamari järjestää Vuoden brändi -kilpailun, jonka voittaja palkitaan Suuri brändipäivä -tilaisuudessa. Kilpailussa brändiä arvioidaan muun muassa brändin tarinan, asiakaskokemuksen ja brändimielikuvan perusteella. Kilpailu kehittää suomalaista brändiosaamista ja kannustaa suomalaisia yrityksiä pitkäjänteiseen brändityöhön. Voittajan valitsee brändityön ja immateriaalioikeuksien ammattilaisista koostuva asiantuntijaraati.

Raadin puheenjohtaja:
Puheenjohtaja Marina Vahtola, Chain Invest Oy (Brands and Concepts)

Jäsenet:
Varatuomari Minna Aalto-Setälä, Suomen Teollisoikeudellinen Yhdistys ry
Johtaja Jorma Hanski, Patentti- ja rekisterihallitus
Head of Visual Brand Design Hanna Knaapi, Marimekko Oyj
Pääjohtaja Hannu Krook, SOK
Puheenjohtaja, varatuomari Marja-Leena Mansala, Keskuskauppakamarin liiketapalautakunta
Johtaja Tuomas Mylly, IPR University Center
Viestintä- ja brändijohtaja Jere Nurminen, Yle
Associate Professor, Docent Anne Rindell, Hanken Svenska Handelshögskolan

 

Peruutusehdot: Kuluton peruutus on mahdollinen viimeistään seitsemän vuorokautta ennen seminaaripäivää. Peruutuksen tapahtuessa tämän jälkeen, veloitetaan koko seminaarin hinta. Paikan voi tarvittaessa siirtää toiselle osallistujalle. Laskutus tehdään tapahtuman jälkeen.

Seuraamme tapahtumiemme hiilijalanjälkeä
Keskuskauppakamarin Ilmastositoumuksen mukaisesti olemme sitoutuneet tavoittelemaan hiilineutraaliutta vuoteen 2035 mennessä. Seuraamme tapahtumiemme hiilijalanjälkeä, pyrimme vähentämään päästöjä ja kompensoimme tapahtumasta aiheutuneet päästöt. Tämän vuoksi kysymme sinulta ilmoittautumisen yhteydessä, kuinka saavut tapahtumaan. Autathan meitä tekemään hiilijalanjäljestä mahdollisimman pienen käyttämällä mahdollisuuksien mukaan julkisia liikennevälineitä.

Tapahtuma on päättynyt.

Katso tulevat tapahtumat