Suuri brändipäivä 2023

Ajankohta ja paikka

Alkaa
18.4.2023
Päättyy
18.4.2023
Tapahtumapaikka
Musiikkitalo + livestream
Mannerheimintie 13 A
00100 Helsinki

Ilmoittautuminen

Very Early Bird
275,00 €
Livestream
395,00 €
Virkamieshinta
235,00 €
Vahva brändi on yrityksen menestyksen ydin. Sen avulla luodaan kilpailuetua ja asema markkinoilla. Brändi auttaa pysymään kuluttajien mielissä. Kaikki menestyvät yritykset Suomessa ja maailmalla investoivat brändiinsä suojauksen ja markkinoinnin avulla.

 

Brändi on yritykselle keskeinen työkalu, jonka avulla se voi kilpailla markkinoilla ja erottua toisten toimijoiden tarjoamista palveluista ja tuotteista. Brändi liittyy yrityksen arvoihin, identiteettiin ja koko historiaan. Toisin kuin usein luullaan brändissä ei ole kyse vain markkinoinnista tai visuaalisesta ilmeestä.

Bränditarinalla on suuri merkitys yrityksen liiketoiminnan ja menestyksen kannalta. On tärkeää huomioida ja pitää huolta brändin eri elementeistä, mutta myös hallita brändiä kokonaisuutena. Olennaista on se, mitä ostaja tuntee ja kokee kuullessaan tai nähdessään brändin. Kyse on viime kädessä asiakkaan kohtaamisesta.

Miten brändiä hoidetaan oikeaoppisesti? Miten rakentaa menestyvä brändi? Miten brändistä pidetään huolta? Miksi brändi tulee suojata?

Keskuskauppakamarin Suuri brändipäivä kokoaa yhteen brändi-, markkinointi ja IPR-ammattilaiset. Tilaisuudessa kerrotaan käytännönläheisten esimerkkien avulla, miksi oikein hoidettu brändi on olennainen tekijä menestyvälle yritykselle. Päivän aikana saat vinkkejä ja osaamista oman brändisi kehittämiseen. 

Päivän kohokohta on tilaisuuden lopuksi jaettava Vuoden brändi 2023 -palkinto. Sen valinta on tehty kiinnittäen huomiota brändin tarinaan, asiakaskokemukseen, uusiutumiseen, digitaalisuuteen, innovatiivisuuteen, viestintään, brändin suojaukseen sekä siihen, miten brändi näkyy liiketoiminnassa ja miten henkilöstö on sitoutunut brändiin.

Puhujina mm. Femke van Horen, Associate Professor of Marketing, Vrije Universiteit Amsterdam, Aapo Bovellan, Founding Partner, Proxy.vc, Hanna Valkeapää-Nokkala, Senior Director, Head of Brand Licensing, Rovio, Anders Kurtén, toimitusjohtaja, Baltic Yachts Oy Ab ja Minna Aalto-Setälä, lakimies, Keskuskauppakamari.

Päivän vetäjänä toimii juontaja, tuottaja Jussi-Pekka Rantanen.

Tilaisuus alkaa lounaalla klo 11.30, varsinainen ohjelma alkaa klo 12.30. Tilaisuuden päätteeksi järjestetään cocktail-tilaisuus noin klo 17.15 alkaen.

Hyödynnä Very Early Bird -etu 31.12.2022 mennessä

Tarjoamme 31.12.2022 asti mahdollisuuden ilmoittautua mukaan Very Early Bird -hinnalla 275 € + alv. 24% paikan päälle Musiikkitalolle.

(Normaalihinta kauppakamarin ja kansainvälisen kauppakamarin ICC Suomen jäsenyrityksien edustajille 535 € + alv. 24 % ja muille 635 € + alv. 24%)

Tarjoamme päivään myös erikokoisia osallistumispaketteja. Pyydä tarjous: anne.pakkanen@chamber.fi.

Voit osallistua tapahtumaan joko paikan päällä Helsingissä tai etäyhteyden välityksellä.

YHTEISTYÖSSÄ

ipr-university-center-logo-cmyk-1.jpg (1.12 MB) prh_pysty_fin_rgb.jpg (78 KB)  

 

 

Kumppaniksi tapahtumaan
Oletko kiinnostunut kumppanuudesta tapahtumassa? Tapahtuman kumppanina saat näkyvyyttä, tavoitat kohderyhmän ja pääset osaksi tapahtumaa. Ota yhteyttä avainasiakaspäällikkö Tomi Mäkiseen tomi.makinen@chamber.fi tai tapahtumatuottaja Anne Pakkaseen anne.pakkanen@chamber.fi, räätälöidään kumppanuus teidän tarpeisiinne sopivaksi.

 

Keskuskauppakamari järjestää Vuoden brändi -kilpailun, jonka voittaja palkitaan Suuri brändipäivä -tilaisuudessa. Kilpailussa brändiä arvioidaan muun muassa brändin tarinan, asiakaskokemuksen ja brändimielikuvan perusteella. Kilpailu kehittää suomalaista brändiosaamista ja kannustaa suomalaisia yrityksiä pitkäjänteiseen brändityöhön. Voittajan valitsee brändityön ja immateriaalioikeuksien ammattilaisista koostuva asiantuntijaraati.

Vuoden brändi -palkinnon ovat aiemmin voittaneet Marimekko Oyj 2019, YLE 2021 ja Lapuan Kankurit Oy 2022.

Raadin puheenjohtaja:
Lakimies Minna Aalto-Setälä, Keskuskauppakamari

Raadin jäsenet:
Johtaja Jorma Hanski, Patentti- ja rekisterihallitus
Markkinointijohtaja Jaana Hjelt, Lapuan Kankurit Oy
Pääjohtaja Hannu Krook, SOK
Puheenjohtaja Marja-Leena Mansala, Keskuskauppakamarin liiketapalautakunta
Professori Tuomas Mylly, Turun yliopisto
Viestintä- ja brändijohtaja Jere Nurminen, YLE
Apulaisprofessori Anne Rindell, Hanken Svenska Handelshögskolan

vuoden_brandi_2023_logo.png (16 KB)

 

Peruutusehdot: Kuluton peruutus on mahdollinen viimeistään seitsemän vuorokautta ennen seminaaripäivää. Peruutuksen tapahtuessa tämän jälkeen, veloitetaan koko seminaarin hinta. Paikan voi tarvittaessa siirtää toiselle osallistujalle. Laskutus tehdään tapahtuman jälkeen.

Seuraamme tapahtumiemme hiilijalanjälkeä
Keskuskauppakamarin Ilmastositoumuksen mukaisesti olemme sitoutuneet tavoittelemaan hiilineutraaliutta vuoteen 2035 mennessä. Seuraamme tapahtumiemme hiilijalanjälkeä, pyrimme vähentämään päästöjä ja kompensoimme tapahtumasta aiheutuneet päästöt. Tämän vuoksi kysymme sinulta ilmoittautumisen yhteydessä, kuinka saavut tapahtumaan. Autathan meitä tekemään hiilijalanjäljestä mahdollisimman pienen käyttämällä mahdollisuuksien mukaan julkisia liikennevälineitä.