Brändi on yritykselle keskeinen työkalu, jonka avulla se voi kilpailla markkinoilla ja erottua toisten toimijoiden tarjoamista palveluista ja tuotteista. Brändin avulla voidaan saada aikaan vahva myönteinen tunne, joka sisältää luottamusta, arvostusta ja hyvää oloa. Tunteet syntyvät muun muassa asiakaskokemuksen, viestinnän, musiikin ja visuaalisen ilmeen kautta. Myös bränditarinalla on suuri merkitys. Koska brändin muutokset vaikuttavat asiakkaisiin myös tunnetasolla, on tärkeää, että brändin herättämät tunteet eivät ole ristiriidassa brändin arvojen kanssa.
Vuoden 2024 Suuri brändipäivä -tilaisuudessa pureudumme brändiin tunnekokemusten kautta. Päivän aikana myös opit millainen on hyvä tavaramerkki suojauksen näkökulmasta ja saat vinkkejä brändin suojaamiseen liittyvistä tuista. Päivän huipennuksena jaetaan Vuoden brändi 2024 -palkinto. Sen valinta on tehty kiinnittäen huomiota brändin tarinaan, asiakaskokemukseen, uusiutumiseen, digitaalisuuteen, innovatiivisuuteen, viestintään, brändin suojaukseen sekä siihen, miten brändi näkyy liiketoiminnassa ja miten henkilöstö on sitoutunut brändiin.
Päivän puhujina ovat muun muassa professori Minna Huotilainen, Helsingin yliopisto, Vice President, Marketing Carolina Bade, Fazer Confectionary, johtava neuvontalakimies Tuulimarja Myllymäki, Patentti- ja rekisterihallitus, Senior Advisor Jaana Rantanen, Business Finland, Senior Legal Counsel Suvi-Tuulia Raami, Oy Karl Fazer Ab ja johtava asiantuntija, IPR ja digitalisaatio Minna Aalto-Setälä, Keskuskauppakamari. Päivän moderoi juontaja, tuottaja Jussi-Pekka Rantanen.
Tilaisuus on suunnattu kaikille yrityksessä toimiville. Tilaisuus sopii parhaiten hallitusammattilaisille, yritysjohdolle, markkinoinnin ammattilaisille, mainos-, media- ja viestintätoimistojen edustajille, brändijohtajille, brändivastaaville, konsulteille, managereille, sijoittajille, lakiasiainjohtajille, lakimiehille, asiamiehille ja muille IPR-osaajille.
HYÖDYNNÄ VERY EARLY BIRD -ETU 31.12.2023 MENNESSÄ
Tarjoamme 31.12.2023 asti osallistumisen paikan päälle Musiikkitalolle Very Early Bird -hintaan 275 € + alv. 24%.
(Normaalihinta kauppakamarin ja kansainvälisen kauppakamarin ICC Suomen jäsenyrityksien edustajille 560 € + alv. 24 % ja muille 665 € + alv. 24%)
Tarjoamme päivään myös erikokoisia osallistumispaketteja. Pyydä tarjous: anne.pakkanen@chamber.fi
Kumppaniksi tapahtumaan Oletko kiinnostunut kumppanuudesta tapahtumassa? Tapahtuman kumppanina saat näkyvyyttä, tavoitat kohderyhmän ja pääset osaksi tapahtumaa. Ota yhteyttä avainasiakaspäällikkö Tomi Mäkiseen tomi.makinen@chamber.fi, räätälöidään kumppanuus teidän tarpeisiinne sopivaksi.
Keskuskauppakamari järjestää jo neljättä kertaa Vuoden brändi -kilpailun, jonka voittaja palkitaan Suuri brändipäivä -tilaisuudessa. Kilpailussa brändiä arvioidaan muun muassa brändin tarinan, asiakaskokemuksen, digitaalisuuden, suojauksen, uusiutumisen ja brändimielikuvan perusteella. Kilpailu kehittää suomalaista brändiosaamista ja kannustaa suomalaisia yrityksiä pitkäjänteiseen brändityöhön. Voittajan valitsee brändityön ja immateriaalioikeuksien ammattilaisista koostuva asiantuntijaraati.
Vuoden brändi -palkinnon ovat aiemmin voittaneet Marimekko Oyj 2019, YLE 2021, Lapuan Kankurit Oy 2022 ja Genelec 2023.
Voit ehdottaa omaa suosikkibrändiäsi mukaan kilpailuun 30.11.2023 täällä.
Raadin puheenjohtaja: Minna Aalto-Setälä, johtava asiantuntija IPR ja digitalisaatio, Keskuskauppakamari
Raadin jäsenet: Johtaja Jorma Hanski, Patentti- ja rekisterihallitus Markkinointijohtaja Jaana Hjelt, Lapuan Kankurit Oy Pääjohtaja Hannu Krook, SOK Osakas Åsa Krook, Asianajotoimisto Waselius & Wist Puheenjohtaja Marja-Leena Mansala, Keskuskauppakamari Toimitusjohtaja Siamäk Naghian, Genelec Viestintä- ja brändijohtaja Jere Nurminen, YLE Apulaisprofessori Anne Rindell, Hanken Svenska Handelshögskolan
Peruutusehdot: Kuluton peruutus on mahdollinen viimeistään seitsemän vuorokautta ennen seminaaripäivää. Peruutuksen tapahtuessa tämän jälkeen, veloitetaan koko seminaarin hinta. Paikan voi tarvittaessa siirtää toiselle osallistujalle. Laskutus tehdään tapahtuman jälkeen.
Pidätämme oikeuden muutoksiin.
Tutustu myös Yritysjohdon strategisen viestinnän ja kriisiviestinnän ohjelmaan > LUE LISÄÄ
Seuraamme tapahtumiemme hiilijalanjälkeä Keskuskauppakamarin Ilmastositoumuksen mukaisesti olemme sitoutuneet tavoittelemaan hiilineutraaliutta vuoteen 2035 mennessä. Seuraamme tapahtumiemme hiilijalanjälkeä, pyrimme vähentämään päästöjä ja kompensoimme tapahtumasta aiheutuneet päästöt. Tämän vuoksi kysymme sinulta ilmoittautumisen yhteydessä, kuinka saavut tapahtumaan. Autathan meitä tekemään hiilijalanjäljestä mahdollisimman pienen käyttämällä mahdollisuuksien mukaan julkisia liikennevälineitä.